Olin luvannut tehdä viikonlopun rapujuhliin kakun. Päädyin juustokakkuun, sillä olin pidempään halunnut kokeilla suklaareunusta, jonka olin nähnyt Kinuskikissan sivuilla (www.kinuskikissa.fi).

Itse kakun teko oli hyvin helppoa, eikä koristelukaan vaikeaa ollut (mutta vaati tietysti hieman kärsivällisyyttä). Suklaareunat tehdään Minigrip-pussien avulla. Reunus tehdään ensin muovin päälle, jonka jälkeen se painetaan kakkuun kiinni. Sitten kakku laitetaan jääkaappiin ja kun suklaa on jähmettynyt, muovi poistetaan. Suklaarullat sen sijaan tehdään pursottamalla ristikko leivinpaperin päälle ja rullaamalla se sitten niin, että suklaan reunat yhdistyvät. Kiinnitysapuna voi käyttää esim. klemmareita. Sen jälkeen rullat laitetaan pakastimeen hetkeksi, ja kun ne ovat jähmettyneet, leivinpaperi poistetaan varovasti. Kaikki ohjeet löytyvät Kinuskikissan sivuilta. Minun rullistani ei tullut läheskään niin hienoja kuin "mallissa", mutta ensi yritykseksi olin niihin ihan tyytyväinen. Tämä kakku täytyy tehdä joskus uudestaan, myös maku sai nimittäin koko porukalta vuolaat kehut. Sitä tilattiinkin jo seuraaville 6-, 64-, ja 4-vuotispäiville.

Tässä kakku ennen koristelua:

Kakku maistui niin isoille kuin pienillekin, ja hetken kuluttua jäljellä oli enää muutama muru!